Sunday, August 21, 2011

Siapa Kata Susah..?


salamm ramdhan. sedar tak sedar kita suda memasuki minggu teakhir dalam bulan ramdhan. beberapa hari jew kita akan menyambut hari raya aidilfitri. alhamdulillah puasa tahun ini full walaupun beberapa hari tu mencbar iman tetapi puasaa tetap gak kukuh. amin so kowg full tk? haa sementara menungu menyambut raya tu puasa yg masih tertingal ini just beberapa hari sahaja pew kata isi dengan perkara berfaedah dan manfaat. contoh mencari malam lailatul qadar. Malam Lailatulqadar mempunyai kelebihan yang begitu besar. Ianya lebih baik dari 1000 bulan yang lain.  10 ramadhan teakhir ni banyak2kan lah melakukan solat sunat, zikir dan membaca al-quran ditengah malam jangan nak asyik mendonload lagu raya jew hohohoo mana laa taw terjumpa malam lailatul qadar.Para alim ulamak ada menghuraikan mencari malam lailatul qadar seperti 

1. Malam itu tenang, tidak dingin dan tidak panas.
2. Siangnya cahaya matahari warnanya pucat.
3. Pada malam itu malaikat jibril akan menyalami orang yang beribadat pada malam itu dan tandanya ialah kita tiba-tiba rasa sangat sayu dan kemudiannya menangis teresak-esak secara tiba-tiba.

Oleh itu bersolatlah dengan tekun dan berterusan terutama pada bulan Ramadan al-Mubarak ini. Walau tinggal beberapa hari saja lagi malam-malam di bulan Ramadhan, pastikan kita menjadi juara diakhirnya nanti. Semoga Ramadhan kali ini menjanjikan kita kemenangan. Kemenangan melawan dan menguasai hawa nafsu. InsyaAllah.

0 comments:

Post a Comment

 
;