Tuesday, January 17, 2012

Tuhan Mendengarnya Untuk Membawa Mimpi-mimpi Kita



Salam semalam baru jew post tntg "Projek 2012" dimana aku ada ctew tntg penunguan aku untk ke Univciti hehehe. ini kisahnya ehem2 semalam slps mnerima msej pelik tah pape isi kndunganya pkul 11.30 mlm dri sowg kwan aku trus bsiap utk melelapkn mata diats singahsana tu dgn bdan penat sharian suntuk mngembara dihutan xseberapa hutan tu dh tiba msanya aku rehat. tpat 12 mlm bru ajaaa nk pejam mata dpt msej sms dgn lagu alert memekik, dlm hti bkata "ishhh ni aku tension ni msej 24 hours non stop" bca2 msej tu ktanya tntg kwan dia dh dpt twran unvct aku mntk tu jgak tdi pastu dia soh aku check. dgn mulanya persaan tenang trus jntung bkencang mcm keretapi expres KL-IPOH dgn kelam kbutnya bkak lptop smbil berdoa kebaikan. tiba2 line plak bz sbb maybe rmai yg bkak. jntung ini lgi la trus bkencang xtaw la dpt ke tak. xpew tenng jap biar ia loading smbil tu wat solat hjat akhirnya msih sma xkuar lgi web tu.

           Xleh trima cmni akhirnya ambk kptsan suh kwan check kn. smbil tggu tu doa pda Allah agr dpt mmbri kebaikan. "bunyi sms msuk" bukk2 jew pkataan aku nmpk "Tahniah amir" jntung yg bgerak mcm keretapi tu trus bhenti di lndsan smentara skjap. trus call dia utk kpastian "CONFORM" yeayy amin alhamdulillah 12.30 aku pjam berukband abg aku utk kljuan had limit gila2 pi check sndri "TAHNIAH!! Anda telah ditawarkan untuk menyambung pembelajaran di Universiti ................ Malaysia". syukur gilaa laa trus tfikir kene laksanakn nazar aku iaitu poce sunat khamis ni. akhirnya pnantian aku slama ini berakhir. 14.2.2012 Kedah here i come.

p/s yg pliknya time aku nk tggu taw kptsan msuk U tu tiba2 rdio hotfm dia psang lgu "Biar Mimpi Sampai Ke Bintang nyayian Asmidar" trus aku tpikir ishh aku dpt kew ini ke ptunjuk Allah tnjukan. trus aku syok lgu ni hehehee cer kowg hyati lirik dia 


"BIAR MIMPI SAMPAI KE BINTANG"

Biar mimpi mimpi kita 
Jejak sampai ke bintang 
Walau harus menggapai awan 
Menongkah arus ini 

Aku tak berundur dengan mudah 
Tapi mimpi harus aku 
Tiada gunung yg terlalu tinggi 
Tiada lautan terlalu luas 
Untuk mereka memisahkan kita 
dari mimpi2 kita ini 

Jgn resah ini takdir 
Tuhan mendengarnya 
untuk mebawa mimpi2 kita


0 comments:

Post a Comment

 
;